tiistai 29. huhtikuuta 2008

Kevät tulee vauhdilla

Hyvää äitienpäivää näin jo etukäteen! :) Uskaltauduin laittamaan nämä kuvat jo blogiini, vaikka äitini saakin rasian vasta äitienpäivänä. Tuskinpa hän eksyy tänne ennen sitä ;)
Eli, tässä siis toinen valmistunut puumaalaustyö. Aiheen tähän sain oikeastaan äidiltäni joka pitää orvokeista aivan valtavasti. Ja toisaalta halusin oppia maalaamaan orvokkeja (ERITTÄIN vaikeeta), joten työn keksiminen kävi nopeasti.
Rasia on ensin pohjamaalattu ja sen jälkeen jäljensin K-kirjaimen rasian kanteen. Muut ovatkin täysin "vapaalla kädellä" maalattuja. Harjoittelin orvokkien maalaamista (monta tuntia) ensin paperille, ennen kuin uskaltauduin maalaamaan itse rasiaan. Viime lauantaina sitten viimeistelin työn ja sivelin lakan pintaan. Nyt sitten odotellaan äitienpäivää, jotta saisi lahjan annettua.
Johanna N., jos luet tätä, laita kommentteja :) Niin, kommentteja saa laittaa muutkin. Olis kiva tietää ketkä täällä käyvät lukemassa ja ihmettelemässä näitä juttuja.


4 kommenttia:

Saana kirjoitti...

Oot sä aika mestari! Mä oon taas tänään lueskellut kakkublogeja ja tuli heti mieleen, että miten hienoja maalauksia sä osaisit tehdä niihinkin! Et oo ajatellut kokeilla? ;D

Eevu kirjoitti...

Kiitos! En ole kyllä ajatellut edes kokeilla moista, mutta ihan kiva ajatus sinänsä.
Mulla olis hirveä himo leipoa jotain hyvää, mutta kun syöjiä ei ole kuin minä, niin enpä viitsi lihottaa itseäni liikaa :D

Anonyymi kirjoitti...

Heippa serkkuseni! Hienolta näyttää Eevun käsityöt. Olen itsekin usein haaveillut, että osaisin neuloa, mutta olen siinä aivan kädetön. Nyt haaveilen, että olis edes aikaa tehdä jotain käsillä, esim. piirtää ja maalata... mutta nämä mukulat ovat nyt mun käsitöitäni hetken aikaa.

Jatka hyvää harrastusta ja kaikkea hyvää kesään!

t. Jenni

Eevu kirjoitti...

Heissan Jenni! Ja kiitoksia kovasti. Kiva että muutkin jättävät kommentteja tänne.
Aika on rajallinen, sen olen itsekin huomannut. Kaikkeen kivaan ei vaan jää tarpeeksi aikaa, mutta hyvä että ehtii tämänkin verran tekemään. Onneksi kohta on loma.

Laitahan niistä pojista joskus kuvaa tulemaan. Uutta tulokasta en ole vielä nähnytkään :)
Mukavaa kesää teidän perheelle!